Vervanging kunstgebit

Vervanging kunstgebit

Wanneer u een kunstgebit heeft, is het aan te raden om minimaal één keer per jaar op controle te gaan. Zo kan uw behandelaar tijdig vaststellen of uw kunstgebit aangepast of vervangen moet worden. Een volledig kunstgebit (boven- en/of onderprothese) krijgt u vergoed vanuit uw basisverzekering. Over het algemeen wordt een nieuwe prothese na vijf tot zeven jaar door de zorgverzekeraars vergoed*.

Hieronder zijn een aantal problemen nader toegelicht en worden er voorbeelden gegeven van passende oplossingen. Herkent u zich in geen enkel probleem, maar heeft u toch last? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Aanmelden als patiëntAfspraak maken

Prothese-check | geheel vrijblijvend

Wij bieden u een gratis prothese check aan. Uw prothese wordt gecontroleerd en u krijgt een persoonlijk advies over de mogelijkheden voor eventuele aanpassingen aan uw prothese of een klikprothese. Maak hier direct een afspraak voor een gratis prothese-check.

Gratis prothese check aanvragen

Let op! Deze check is alleen gratis:

1. Wanneer u een uitneembare prothese in de boven- en/of onderkaak heeft;

2. Wanneer de check wordt uitgevoerd door een KPT'er.

Geslacht:*
Heeft u opmerkingen die belangrijk zijn voor uw afspraak?:
Voorkeur voor dag van de week en tijd:
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:
 

Uw kunstgebit ziet er niet meer mooi uit

Door gebruik is een kunstgebit aan slijtage onderhevig. De kleuren van de tanden en van het tandvlees kunnen veranderen. Ook de pasvorm kan na verloop van tijd minder worden.

Heeft u pijn aan uw kaak en/of zit uw kunstgebit te los?

Doordat uw kunstgebit op uw kaak drukt, zal uw kaak in de loop van de tijd gaan slinken. Omdat uw kunstgebit niet mee slinkt, zal er ruimte ontstaan tussen uw kunstgebit en uw kaak waardoor uw kunstgebit losser gaat zitten. Dit kan vervelend zijn met praten en eten, maar het kan ook pijn veroorzaken doordat het kunstgebit op sommige plekken zwaarder drukt dan op andere. Wanneer u dit herkent, is het belangrijk dat u niet zelf aan uw kunstgebit gaat schuren of vijlen, maar naar uw behandelaar gaat. Hij of zij kan dit meestal gemakkelijk aanpassen waardoor uw kunstgebit weer stevig in uw mond komt te zitten. Deze zorg wordt door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed en valt onder de basisverzekering*.

‘Knappende’ kaak tijdens het eten?

Deze problemen ontstaan door een verkeerde beethoogte. U bijt te diep dicht, waardoor de onderkaak te dicht bij uw neus komt te liggen. Hierdoor bevindt het kaakgewricht zich niet meer in de juiste positie en kan er schade ontstaan. Wanneer u in de spiegel kijkt, kunt u goed zien wanneer de beet te laag is. Een nieuw gebit biedt hiervoor de oplossing.

Afgevlakte kiezen, losse voortanden of scheurtje in de bovenprothese

Wanneer u afgevlakte kiezen heeft, kan dit leiden tot een te lage beethoogte. Hierdoor kunnen voortanden los komen te staan of er kan een scheurtje in de bovenprothese ontstaan. Dit probleem is vaak op te lossen door de kiezen te vervangen. Hierdoor wordt de beethoogte weer juist. Deze reparatie valt binnen de basisverzekering*. 

*De hoogte van uw vergoeding hangt af van uw zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar wanneer uw prothese of reparatie aan uw prothese wordt vergoed.

14 februari 2025

Goede tandarts

Fijne goede en kundige behandeling van Katerina.

14 februari 2025

De behandeling bij de mondhygiëniste was heel fijn.

De mondhygiëniste én de stagiaire waren heel vriendelijk, zacht van hand en communicatief vaardig

13 februari 2025

Perfect

Goed en zeer vriendelijk

12 februari 2025

Verrassend, behulpzaam en duidelijk

Duidelijke uitleg van het onderzoek, mogelijkheden en padvooruit. Flexibel bij oplossen van het p...

Lees meer
8 februari 2025

op tijd, vriendelijk en duidelijk

ondanks dat ik naar de kaakchirurg moet, ging ik met een positief gevoel weg bij de tandarts omda...

Lees meer
7 februari 2025

Word goed geholpen vriendelijke mondhygiënist

Mondhygiënist heeft oog voor de cliënt.

7 februari 2025

Zoals altijd fantastisch.

Wat kan ik nog meer wensen? Geen idee.

6 februari 2025

Alle goeds wat je van een mondzorgcentrum mag verwachten

De behandelaars zijn, dacht ik, Katarina Kitsou? en Jan-Willem

3 februari 2025

altijd goed

altijd rustig en heel begaan met je

3 februari 2025

Professioneel en vriendelijk

Ik ben tevreden met de behandelingen.

31 januari 2025

uitstekend

prima geholpen

30 januari 2025

Prettige eerste indruk

Een prettige ervaring van mijn eerste bezoek aan de tandarts in Nederland. Dr. Katsou was profes...

Lees meer
30 januari 2025

Prima

De mondhygiëniste was geweldig maar helaas gaat ze weg naar andere locatie

29 januari 2025

Perfect

Prettige omgang met dé mondhygiëniste vind het alleen niet prettig dat de stagiaire een gedeelt...

Lees meer
24 januari 2025

Goed

Goed contact

23 januari 2025

vakkundig en professioneel

de receptionistes zijn vriendelijk en hulpvaardig met informatie, de tandartsen zijn ook vriendel...

Lees meer
23 januari 2025

Goed geholpen en meegedacht

Snel geholpen en goed advies. Snappen het ook bij de receptie. Planning snel gemaakt.

19 januari 2025

Prima, prettig

Prima

18 januari 2025

Ik wordt correct en goed behandeld.

Correct en goed.

17 januari 2025

Ik heb geen gaatjes in mijn tanden.

Er werden röntgenfoto's van mijn gebit gemaakt en de tandarts zei dat ik geen gaatjes in mijn ta...

Lees meer
17 januari 2025

Goed

Snelle en dijne behandeling

16 januari 2025

Snel geholpen

Goed geholpen lieve tandarts.

15 januari 2025

Goede mondzorg en klantvriendelijk

Professionele medewerkers en vriendelijk. Maken van afspraken gaat gemakkelijk en wordt altijd ne...

Lees meer
15 januari 2025

Fijne behandeling

Had afgebroken kies. Bij Eleni geweest. En aangezien ik heel erg bang ben kwam ik lachend naar bu...

Lees meer

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geslacht/Gender:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces) (citizen service number):
Staat u onder bewind?/Are you under guardianship?:*
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?/How did you find us?:

 

Mondzorgcentrum Burgraadt
Burg. de Raadtsingel 49
3311 JG
Dordrecht
Zo
Gesloten